duminică, 5 aprilie 2009

English Bay




Golful acesta este langa Stanley Park si am fost azi pe acolo dupa ce Ana a terminat serviciul. Am facut poze, filme. Imi pare rau ca nu pot sa public filmele, dar o sa arat macar pozele. Este atat de frumos sa vezi soarele cum apune in ocean, iar in zare, undeva departe, ca si cum ar fi in ceata, se vede Vancouver Island. Am cunoscut aici un om extraordinar, Billy, care ne-a spus o multime de lucruri interesante. Cum ar fi de exemplu, ca daca tii degetele intre soare si linia orizontului, cand apune soarele in ocean, poti calcula cat timp mai este pana la apus. Fiecarui deget ii corespunde un sfert de ora. Billy spunea ca asa calculeaza el timpul pe care il mai are de petrecut pe vapor atunci cand se duce la pescuit. Asta este o metoda pe care a invatat-o de la un indian din Canada. In partea a stanga este UBC, adica University of British Columbia, si toata zona aceea a fost concesionata de regina pentru universitate pentru nu stiu cate sute de ani. Tot acolo in varful fasiei de pamant sunt Spanish Banks unde s-au intalnit spaniolii si englezii cand explorau coasta de vest a Americii de Nord in sec XVII si au facut schimb de informatii si de harti.
Am vorbit cu omul acesta cateva ore bune si am invatat azi ca pot fi oameni amabili fara sa ceara nimic in schimb, cu exceptia faptului ca le-ai oferit o zi frumoasa la ocean dupa o vizita in parc. A zis ca indienii au trait acolo timp de 8000 de ani, iar padurea se intindea pana la ocean. A fost pana in Alaska cu motocicleta si a zis ca e foarte frumos. Daca vrei sa cunosti America, trebuie sa o parcurgi cu masina. La 3 dimineata, daca vrei, poti sa pescuiesti, iar soarele pare ca este gata sa apuna, pentru ca in timpul verii polare soarele nu apune, ci pare ca aluneca pe deasupra liniei orizontului. Am vorbit despre economie, despre Romania, despre preturile caselor in Vancouver. Daca in 1964 puteai cumpara o casa la UBC cu 14.000 de dolari, acum una se vinde cu 1.000.000 de dolari. Unele case se vand chiar si cu 3.000.000 de dolari. Da !!... Preturile astea nu sunt inventate. Omul asta a stat o viata intreaga in Vancouver. Da. Am petrecut o zi foarte frumoasa in Vancouver, in Stanley Park. De fapt, Billy a crezut ca suntem turisti si de aceea a intrat in vorba cu noi, pentru ca voia sa le ofere turistilor o amintire de neuitat despre oamenii din Vancouver. Nici nu credeam ca o sa stam cu el de vorba vreo 3 ore pe o banca in parc. A propos, pe spatarul bancii era un anunt dat de familia unei femei moarte, care de obicei se tine sapte ani acolo si are mesajul ca cei care se aseaza pe acea banca sa se gandeasca la acea doamna care a murit. Interesant! La sfarsit s-a oferit sa ne faca cinste cu o masa la un restaurant grecesc de pe strada Denman. A luat trei saorme, care nu sunt ca in Romania, ci de fapt ti se pune sos, friptura taiata, salata, orez si turtele, pe care le pui deoparte. Am fost foarte surprinsi de acest gest pentru ca nu este ceva obisnuit pentru noi. Inainte sa mergem la restaurant a zis ca poate sa ne duca cu masina sa la o statie de SkyTrain. Ne-am simtit foarte bine. Cand cineva in Canada iti ofera un pranz sau o cina inseamna ca ii place de tine si ca te apreciaza. Probabil i-am facut o impresie foarte puternica. Inca o data, pot exista si oameni care sa fie foarte draguti doar pentru ca vor sa fie asa. La sfarsit mi-a facut cadou mingea lui de golf, pentru ca am uitat sa spun ca el fusese la golf, dar terenul de golf era prea aglomerat. Asta e un gest de prietenie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu