vineri, 17 aprilie 2009

O descoperire





Azi, de fapt ieri, la magazinul unde lucrez, au venit niste piese de mobilier din State de la o firma numita Jatex. Am desfacut niste cutii care aveau scaune si un taburet mai mare, caruia canadienii ii spun ottoman (nu vine de la turci). Oricum scaunele astea aveau modele din Moldova, incat si pe etichete scria ca au motive moldovenesti, dar pentru cei care lucrau la magazin, asta era ceva necunoscut. Mai venisera si niste ceaune sau ceva de genul care erau urate si costau vreo $300. Unei colege i s-au parut asa de urate incat a zis ca poate si ea sa cumpere unul foarte ieftin, il tine in ploaie cateva saptamani si apoi arunca ceva vopsea pe el si zice ca l-a cumparat la pretul de mai sus. De fapt aratau de parca erau luate de la fier vechi. Imi pare rau ca nu am facut poze. Modelul era turcesc. Probabil ca firma asta se inspira din toate colturile lumii si ia ceea ce li se pare mai frumos. Oricum, m-am bucurat sa vad modelele alea in Canada, desi si bunica avea asa ceva pe pereti si nu mi-au placut niciodata. In plus, erau si foarte scumpe. Am uitat sa spun ca intr-una din cutii erau si sase perne cu fetele facute dupa acelasi model, iar alea costau vreo $150-$200. La preturile din Canada trebuie sa adaugi si taxele de 12%. Ce se vede este fara taxe. Sunt asa de scumpe pentru ca probabil sunt lucrate la mana. Un coleg a zis ca asta se vede in pret, dupa ce i-am explicat cum sunt realizate.