sâmbătă, 25 aprilie 2009

Soferii de autobuz

Imi place sa vad dimineata, cand ma urc in autobuz, cum ma saluta soferii de autobuz cu un zambet si asa fac cu fiecare calator care se urca in autobuz. Una dintre problemele lor este ca ei conduc autobuzele astea ca si cum ar avea saci de cartofi si nu oameni. In seara asta am venit cu un sofer de autobuz, un negru pe nume Charlie, cred. Probabil l-am vazut intr-o reclama din autobuz in care compania de autobuze indeamna pe cine vrea sa-si schimbe cariera sa li se alature. Imi place de el pentru ca tot timpul te intampina cu un zambet larg si sincer si iti si spune "la revedere" cand pleci, daca ii spui "multumesc". Te simti bine dimineata cand te duci la munca sau cand te intorci acasa obosit, iti da o stare de bine. Si, daca ma gandesc bine, si ei muncesc si poate sunt stresati, dar la unii chiar nu se vede asta deloc.

Azi, cand eram la servici, vad un homeless care cauta in tomberon dupa sticle de plastic (primesc bani pe ele la centrele de reciclare) si i-am zis sa nu se mai chinuie pentru ca nu o sa gaseasca nimic. Si era adevarat. Saracul de el, fara dinti in gura si cu ochelari, mi-a zis ca i le-a furat cineva pe ale lui cand dormea si acum trebuie sa caute altele ca sa isi faca banii de mancare sau bautura sau orice altceva vor sa-si cumpere. Mi-era mila de el intr-un fel pentru ca astia fac curatenie pe strada daca cineva arunca o sticla de aia pe jos. Si iau bani frumosi pentru un homeless: o sticla de pana intr-un litru face 5 centi, una de peste 1 l este 20 centi, iar una de alcool este 10 centi. Pui la socoteala doi sau mai multi saci de 60 de kile si vezi ca unul dintr-asta faci pe putin 20 de dolari pe zi. Foarte eficient sistemul asta, in felul asta nu vezi prea multi cersind. A propos de cersit, azi ma duceam sa ma intalnesc cu Ana la London Drugs pe Granville St si undeva mai la vale era un cersetor care s-a dovedit creativ ca sa ceara bani de la oameni. Avea un carton de la o cutie pe care scria "Care sex este mai darnic ?", iar dedesubt erau cuvintele "barbati" si "femei" cu cate o sageata in dreptul fiecaruia, iar sub fiecare sageata era cate o sapca cu bani in ele. Nu m-am uitat sa vad cine a fost mai darnic, dar la o privire rapida parca erau barbatii mai darnici. Dar poate ma insel. Interesant concurs.