miercuri, 1 aprilie 2009

Twilight - filmul si cartea

Am descarcat intr-o zi de pe torente filmul asta dupa ce a aparut pe DVD. Amandoi eram nerabdatori pentru ca auzisem ca este un film super fain, dupa ce cartea fusese un succes urias in Canada si SUA. Am impresia ca autoarea este chiar din Canada, dar nu sunt sigur de asta. Nu am citit cartea, dar nici nu mi-as fi dorit. Dupa ce am vazut filmul ne-am bucurat amandoi ca nu am dat bani la cinematograf. Continuarea, New Moon, se filmeaza aici in Vancouver, dar cred ca o sa asteptam sa apara pe DVD si asta. Daca as face o comparatie cu filmele Harry Potter, atunci as spune ca filmele acelea sunt foarte bine facute, iar cartile sunt foarte bine scrise. Te prind, asa cum a prins si romanul Twilight, dar la adolescenti plin de hormoni si care nu au nici un pic de simt literar. Am vazut primele trei filme Harry Potter inainte sa citesc romanele si mi-au placut la nebunie, iar dupa ce am citit si cartile am vazut ca sunt si foarte bine facute, iar succesul lor a fost legat de o poveste bine scrisa si care avea la baza niste valori universale ca prietenia si iubirea. Si in Twilight este la fel, dar modul in care este facut filmul este jalnic. Dialogurile sunt false, nu au miez si te intrebi cand naiba se incheaga poveste dintre ea si el (nici macar nu mai stiu cum se numesc personajele principale). Ah... Se numesc Bella si Edward. Daca te gandesti ca numele ei este folosit de obicei in filmele cu vampiri, atunci iti dai seama ca povestea este previzibila. La sfarsit ea vrea sa fie muscata de el ca sa devina vampir, pentru a fi cu el pentru totdeauna, dar cred ca asta o sa se intample in al doilea film. Inca ceva. Cartea se doreste a fi originala prin faptul ca vampirii pot trai in plina zi, dar traiesc doar in zonele foarte umede ale SUA, unde soarele nu apare prea des, pentru ca daca stau in plin soare nu sunt ucisi de lumina acestuia, ci pur si simplu stralucesc, ceea ce i-ar face imediat remarcati de oamenii obisnuiti. In plus, si jocul actorilor este destul de slab. Ea este destul de draguta, are 18 ani si se vede ca nu are experienta in actorie, iar el nu este cine stie ce simpatic, desi l-am vazut si in Harry Potter si pocalul de foc si chiar a jucat bine acolo. Poate ca in timp o sa castige experienta amandoi si nu o sa mai fie atat de incordati cand o sa joace in filme.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu