marți, 5 mai 2009

O sa spun acum de ce imi place sa ma duc la servici in fiecare zi, pentru ca daca stau acasa nu prea am ce scrie pe blogul asta. Azi la servici eram in pauza si mancam in bucataria pe care o avem impreuna cu alti trei colegi, doi barbati si o femeie. Ea il intreaba pe unul dintre ei cum a fost vacanta in Cuba, iar el spune ca s-a simtit foarte bine, doar ca acolo oamenii traiesc foarte prost. L-am intrebat daca cubanezii inca il mai venereaza pe Che Guevara, sa vad daca are habar despre ce vorbesc. Colega asta intreaba daca nu cumva asta a fost un luptator pentru libertate, eu ii spun nu pentru ca a fost un revolutionar comunist, iar ea spune ca probabil studentii il venereaza pe Che Guevara. Eu ii zic ca ei fac asta din cauza ca nu au avut ocazia sa traiasca intr-o tara comunista; ea imi spune ca sistemul comunist era un sistem bun in forma sa ideala si excesele l-au facut gresit. Colegul care a fost in Cuba zice ca mai bine ar trebui sa se duca acolo sa vada cum traiesc oamenii ca sa nu mai spuna cum e in comunism, iar ea zice ca ei traiesc rau din cauza embargoului american. Si am avut o discutie de vreo 10 minute (pauza e de 30 de minute) in care ea sustinea ca sistemul comunist era un sistem bun. M-a enervat la culme desi ma inteleg bine cu ea. Dar ce m-a frapat a fost ignoranta si seninatatea cu care isi sustinea ideile. Noi ceilalti eram total impotriva a ceea ce spunea, incat probabil ca a inceput sa se simta ca naiba si a zis sa schimbam subiectul. Doamne, dar ce m-a enervat!...

Mai inainte am venit pe SkyTrain si am intrat in vorba cu un mosnegut care era din Spania, de prin regiunea Barcelonei, dar care traia in Canada de peste 20 de ani. Am vorbit despre fotbal, cel european, bineinteles, despre situatia din Spania si din Europa, Uniunea Europeana, despre Tara Bascilor. Spunea ca nu ii place sa vada despre toate acele atentate in care mor oameni acolo. Mi-a zis o chestie foarte interesanta, legata de situatia din Quebec. Cica prin anii '60 erau niste extremisti care puneau bombe in cutii postale si ucideau oameni, au rapit politicieni pe care i-au asasinat, dar cica in cativa ani lucrurile s-au linistit, dar asta mi s-a parut extraordinar sa aud, pentru ca eu credeam despre Canada ca a avut o istorie linistita, nu ca alte tari. Spunea ca ii place sa traiasca in British Columbia, care este de aproape 4 ori mai mare decat Romania, dar are o populatie de 5 ori mai mica. Mai zicea ca daca vrei sa te indragostesti de tara asta trebuie sa te duci in sus spre nord, spre teritoriile Yukon, spre Alaska, unde cica este foarte frumos. Sper sa ajung intr-o zi sa vad cum este pe acolo.