luni, 22 iunie 2009

Permisul de conducere si tiganii

Azi mi-am luat permisul de conducere canadian. E un mare pas inainte pentru ca aici permisul tine loc de buletin pentru ca ai adresa trecuta pe el si oriunde te duci iti cer un act de identitate cu poza si o dovada a adresei, iar permisul de conducere are totul. Trebuia sa-l iau eu mai din timp, dar nu stiu de ce am asteptat atat, daca stiam ca e asa de usor sa-l iei. In doua saptamani maxim o sa mi-l aduca postasul acasa. Trebuie sa te concentrezi sa respecti limitele de viteza si sa fii atent la intersectii si la locurile de joaca unde limita este de 30 km/h, pentru ca astea sunt sfinte aici. Vorbeam cu examinatorul si m-a intrebat de unde sunt. I-am zis de unde si din vorba-n vorba am ajuns sa vorbim si de recesiune. Mi-a zis o chestie pe care el a redus-o la o fraza, dar pe care o stiam si eu. Anume ca in Canada si in restul lumii dezvoltate recesiunea a aparut din cauza ca oamenii au cumparat pe credit si nu din banii lor, si-au facut datorii la banci, iar acum bancile nu pot sa-si recupereze datoriile. Sau, cum a spus-o el mai concis, oamenii au cumparat si cumpara conform dorintelor si nu conform nevoilor. Ceea ce este foarte adevarat.
Dupa ce am terminat examinarea, m-a adus instructorul meu acasa (care era roman, l-am gasit pe Google) si apoi am plecat in oras sa termin niste treburi. Printre astea trebuia sa-mi ridic permisul de conducere romanesc pentru ca daca nu ma duceam dupa el in termen de o luna il trimiteau inapoi in tara unde-l anulau si chiar nu voiam asta. Acum e in portofel la mine. Acolo, la ICBC, era una in fata mea la cateva persoane distanta ca sa schimbe permisul lui barbatu-su pentru ca-si schimbasera adresa. Ea si barbatu-su erau asa de prosti pentru ca zice clar in manual ca trebuie sa te prezinti personal ca sa-l schimbi daca ti-ai schimbat adresa, iar treaba asta dureaza doar doua minute. O intreb pe o femeie din spatele meu daca ii vine a crede asa ceva, iar ea imi spune ca peste tot sunt oameni prosti ca aia. I-am zis ca eu am venit doar sa-mi ridic permisul de conducere vechi ca sa nu-l trimita in tara si atat. Ma intreaba de unde sunt. Ii spun. Eu i-am mai spus ca Romania este cunoscuta doar pentru Dracula si Nadia Comaneci, iar ea ma completeaza ca si pentru tigani. Chiar m-a surprins asta. Nu ma asteptam. Ea imi spune ca a fost jefuita de tigani romani in Guatemala... GUATEMALA!!!!!!!!!!!! Ce naiba cautau aia tocmai in America Centrala, nu stiu. Sotul ei era francez si a zis ca trebuia sa se astepte la asa ceva pentru ca stau in carduri (ca ciorile, ca sunt ciori doar) pe la Luvru. I-am zis ca nu toti sunt asa, o parte sunt oameni muncitori, care vor sa-si faca un rost in viata, dar multi dintre ei sunt niste lenesi care vor sa traiasca doar din ajutoare sociale. I-am mai zis ca pretind ca nu sunt lasati sa-si dea copiii la scoala, ceea ce nu este adevarat, pentru ca sunt oameni, tigani, care sunt de admirat. Acum ma gandesc la Jean Constantin, Madalin Voicu, care desi e lamentabil in politica totusi e un violonist cunoscut si fiul marelui violonist Ion Voicu. Cine mai stie altii sa-i spuna la comentarii. Oricum am avut o discutie foarte interesanta in timpul in care aia nu stia ca sotul trebuie sa se prezinte personal la schimbarea permisului odata cu schimbarea adresei. Dar ce naiba cautau tiganii aia in GUATEMALA????????!!!!!!!!!!!! I-am zis ca ma bucur ca nu-i vad in Canada, inca, pentru ca as lua-o razna. Ea a zis ca se bucura si ea pentru ca au si canadienii problemele lor fara sa le mai vina alta pe cap.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu