miercuri, 9 septembrie 2009

Accente est-europene

Azi am iesit in oras cu noii mei colegi. M-am simtit foarte bine pentru ca au fost foarte de treaba si m-au facut sa ma simt ca unul de-al lor. Am glumit, am vorbit serios. Distractie ! Ce m-a surprins cel mai mult a fost un coleg pe care l-am cunoscut azi. Vreau sa spun ca firma unde lucrez are mai multe sedii in Vancouver. Cum m-a auzit vorbind engleza m-a intrebat daca sunt roman. L-am intrebat de unde stie, pentru ca, de obicei, cei care ma aud spun ca sunt din estul Europei, dar el m-a intrebat direct daca sunt roman. Mi-a zis ca acum multi ani, cand avea 19 ani a avut o relatie cu o romanca, Gabriela Ioana (asa am inteles eu) din Seattle. Pe el il cheama Joel, e italian de felul lui, iar ea avea 23 de ani. L-am rugat sa-mi explice care este diferenta intre accentul romanesc si cel est-european si mi-a zis ca e greu, ca nu poate sa faca asta. Mi-a zis ca e ca si cum i-ai explica unui orb culoarea verde. Dar mi-a zis ca accentul polonez si cel rusesc sunt asemanatoare. Probabil ca e la fel cu noi cand stim ca cineva e din Ardeal, Moldova, Oltenia sau Muntenia.

Mi-a zis ca atunci cand se intalnea cu fata asta, ea lucra pe un vas ce pescuia crabi pe coasta Alaskai, iar in trei luni venea acasa cu $50.000. Era si un job foarte periculos pentru ca ii povestea fata asta cum a vazut cand a fost tras unul de val in ocean si nu l-au mai putut salva. Daca rezisti 10 min cand e apa linistita, dar atunci cand sunt valuri imense care se lovesc unul intr-altul si mai este si apa rece ai probabil maxim 2 minute sa supravietuiesti, desi ai vesta de salvare pe tine. Stiu ca am vazut si pe Discovery un documentar despre pescarii de crabi de pe coasta de vest a Americii, deoarece este considerat cel mai periculos job din lume.

Mi-a placut discutia cu el pentru ca stia multe lucruri despre Romania, probabil de la fata asta, si erau toate adevarate. Cum ar fi de ce au probleme romanii in Europa. Eu i-am zis ca e din cauza catorva care fac faradelegi, iar el m-a intrebat daca nu e cumva si din cauza tiganilor. I-am zis ca e si din cauza asta. Mi-a zis ca nu-i place fotbalul, chiar daca a jucat cand era mic si ii place baseball-ul. A incercat sa-mi paseze o pastila cum ca are o masina de vanzare cand discutia a deviat spre masini (cred ca oriunde in lume barbatii vorbesc despre masini), dar cand mi-a zis ca e din 1987 nu am mai fost asa de incantat, desi o dadea cu $4000, dar mi-a zis ca mai trebuie sa bag in ea vreo $2500. Nu, merci. Oricum, mi-a placut ca toti colegii mei erau oameni cu care te simti bine si de treaba.

3 comentarii:

  1. canada mai are nevoie de emigranti? m-ar interesa o iesire...



    sergiu, te astept la mine pe blog unde vom discuta despre: Noi comisioane de incasat in programul de achizitionare de avioane de vanatoare multirol...

    RăspundețiȘtergere
  2. Sincer nu prea am inteles ce vrei sa spui prin comentariul ala cu avioanele. Poate vrei sa fii un pic mai explicit. Da, Canada are tot timpul nevoie de imigranti. Te intereseaza sa vii incoace sau intrebi de curiozitate ?

    RăspundețiȘtergere
  3. Adica se apropie un smen facut cu americanii prin care noi le luam avioanele vechi si ei ne dau mumu :D

    Marog, cel mai misto e cand dai baiatului de la security 3 sarmale si-un pahar de vin cand fac vecinii reclamatie si le accepta cu placere pt ca le cunoaste dupa ce-a fost combinat c-o romanca. :D

    RăspundețiȘtergere