luni, 14 septembrie 2009

Patiseria romaneasca

Am mai spus si in alta postare ca am gasit odata o patiserie romaneasca in Vancouver in care poti sa servesti diverse delicatese romanesti cum ar fi savarine, cozonaci, eclere, cremsnit si alte prajituri pe care le gasesti in cofetariile din Romania. Ba chiar avea si Fanta in vitrinele frigorifice, iar undeva in colt avea si un televizor pe care se transmitea in momentul ala Antena 1. Ne-a placut foarte mult, iar azi am citit si un articol in ziarul The Vancouver Sun despre "Transylvanian Traditions Bakery And Sweet Shop", asa se numeste, de pe Davie Street. Reportera era foarte incantata mai ales de kurtos kalac-ul cu nuca pe care l-a cumparat de acolo si descria in detaliu cum este facut. Coaja crocanta caramelizata din exterior si interiorul pufos. Descria cum proprietara, Narcisa Stoian, il facea pe un gratar special importat din Romania. Apoi reportera a ajuns acasa si statea cu sotul ei la masa si au inceput sa-l manance si au fost surprinsi sa vada ca e spiralat, iar la sfarsit au ramas doar firimiturile pe masa. Cand citeam articolul ala mi se facea si mie pofta de un kurtos.

Ce am remarcat in articolul de azi a fost ca proprietara si-a infiintat patiseria asta acum doi ani, dar a emigrat de asemenea tot acum doi ani. Mi-a placut sa vad ca a avut curajul sa-si deschida o afacere, care se pare ca merge si foarte bine, si sa faca asta inca din momentul in care a ajuns aici. Chiar are admiratia mea. As vrea sa cunoasca tot mai multi macar coltul asta de traditie romaneasca, pentru ca si in felul asta ne putem face cunoscuti in strainatate. Proprietara mai spunea ca magazinul ei e singurul de felul asta din Canada. Preturile oricum sunt mai mari decat in Romania, cum ar fi colacul ala care costa $5, dar pana la urma e cam singura pe piata si e pe o pozitie privilegiata. In Canada inveti sa cunosti traditiile culinare din atatea tari si e extraordinar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu