marți, 22 decembrie 2009

Igiena orala :))

Azi am fost la dentist ca sa imi repar o masea careia ii cazuse o plomba pe care o aveam din liceu, iar caria incepuse sa avanseze. Stiam ca o sa fie scump, dar e mult mai scump daca nu ai beneficii de la firma unde lucrezi. Ana a platit pentru tratarea unei masele foarte mult. Cred ca a fost in jur de $700. Trebuie sa ma uit pe postarile anterioare. Azi eu mi-am folosit beneficiile si am platit pentru curatarea a 3 canale, umplerea si cimentarea lor $162. Asta reprezinta de fapt 20% din total, pentru ca beneficiile imi acopera 80% doar pentru anumite lucrari. Pentru altele e posibil sa-mi acopere 50%, iar pentru altele nimic, depinde de ce este. Dar daca nu as fi avut beneficii as fi platit $810 pentru lucrarea de azi. In ianuarie o sa ma duc sa-mi puna o coronita care sa acopere ce mi-a facut doctorul acum, iar lucrarea aia s-ar putea sa ma coste $900, dar inca nu stiu daca o sa platesc 20% sau 50% sau totul. Ceea ce este foarte mult. In tara am platit pentru trei coroane in jur de $700. E foarte ieftin sa te duci la dentist in Romania. Chiar citisem odata undeva ca exista asa-numitul "turism dentar", pentru ca oamenii din vestul Europei vin in Romania sau in alte tari est-europene pentru ca este foarte ieftin, iar tehnologia este identica. Ceea ce am vazut azi la dentistul meu din Downtown (vorba aia, buricul targului), nu era deloc diferit fata de ce avea stomatologul la care fusesem ultima data in Romania (unul foarte bun de altfel, total diferit fata de ce vazusem pana atunci, foarte amabil si dispus sa-ti explice totul). Si in vestul Europei este, probabil, foarte scump sa te duci la un stomatolog. Partea pozitiva in toata povestea asta cu stomatologii este ca acele chitante pe care ti le elibereaza dupa fiecare sedinta trebuie pastrate pentru ca sunt, cred eu, deductibile la declararea impozitului pe venit, deoarece exact asta spune in josul paginii: "Please retain receipt for income tax purposes". Cine stie engleza stie ce am scris.

Am trecut peste ziua de azi fara sa ma gandesc ca azi se implinesc 20 de ani de la victoria Revolutiei din 1989. Acum ascult pe Realitatea FM discutia avuta cu Dinescu, Hurezeanu, Roman si altii. Nu mi-a placut ca Dinescu a luat la misto revolutia de la 1848, ca aia n-ar fi fost revolutie, pentru ca ar fi durat cateva zile si gata. Ce ignorant tampit. Revolutia aceea a modernizat Romania si a schimbat profund istoria noastra cu ideile sale. Ce a schimbat revolutia din 1989 ? Doar sistemul politic, a introdus democratia in Romania, dar cei care s-au perindat pe la conducerea tarii au fost comunistii din esalonul doi. La timpuri noi, tot noi. Oare generatia mea o sa aduca vreo schimbare sau, invatand de la cei mai batrani, o sa adopte aceleasi metode de abordare a problemelor ? Vom vedea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu