luni, 1 februarie 2010

Sunt profund azi

Cum iti construiesti o relatie durabila ? Prin iubire si comunicare cu celalalt. Dar daca as scrie numai asta as termina postarea deja. Odata la servici vorbeam cu o colega, care este in varsta, are 61 de ani, dar care mai avea cateva zile de munca, pentru ca primise instiintare de la companie cum ca pozitia ei fusese desfiintata, deci era concediata. Dar nu isi facea probleme pentru ca lua pensia de la stat si pe cea de la sindicat pentru ca a fost concediata dupa varsta de 60 de ani. Fiind mai in varsta am intrebat-o despre diferenta dintre cei mai in varsta si cei mai tineri. Intrebarea mea era, cu referire la observatiile pur personale ale mele, "de ce tinerii de varsta mea sunt mai delasatori, iar cei de varsta ei sunt mai muncitori ?". Si mi-a dat un raspuns foarte interesant. Mi-a zis ca probabil in ziua de azi tehnologia iti pune foarte repede la dispozitie tot ceea ce vrei, iar pe vremea ei, cand erau saraci (erau sapte copii), au invatat sa lupte pentru fiecare lucru pe care l-au obtinut.

De asemenea au stiut, multi dintre ei, sa isi construiasca casniciile pentru ca au comunicat cu celalalt. Si mi-a zis ca a avut, la un moment dat, un episod tensionat cu sotul ei (bineinteles ca nu a fost singurul) care a durat vreo doi ani din cauza ca sotul ei nu i-a spus ca avea dureri de spate. Din cauza ca acesta nu i-a spus au ajuns sa se certe si sa o invinuiasca pentru orice era in neregula in casa. De asemenea evita sa se duca cu ea si cu copiii la evenimentele lor, culturale sau sportive, sau la prieteni pentru ca nu voia sa se dea de gol. Au ajuns sa se inteleaga din nou pentru ca el nu a mai suportat durerea si i-a spus in cele din urma.

In ziua de azi, spunea ea, tinerii au o alta mentalitate, mai egoista, conform careia poti sa te descotorosesti de orice fara nici un fel de problema. Nu conteaza ca sunt si copii la mijloc, daca tu nu te mai simti bine in relatia respectiva. Tinerii din ziua de azi prefera sa fuga de probleme in loc sa le ia in piept si sa lupte cu ele. Mentalitatea lor in ziua de azi este concentrata pe "eu", in loc sa fie concentrata pe "noi". Imi dadea exemplul unei cunostinte care spunea ca se marita, iar acea femeie zicea ca daca nu merge poate divorta oricand de el. Intrebarea fireasca era: "de ce te mariti cu el in primul rand daca ai de gand sa divortezi mai incolo ?"

Mi-a mai spus ceva interesant. Mi-a zis ca atitudinea pe care o ai intr-o relatie iti creeaza si atitudinea pe care o ai la servici. Daca lucrezi la relatia pe care o ai, faci compromisurile de rigoare si o faci sa mearga bine, atunci ai aceeasi atitudine si la servici. Vei fi mai muncitor. Iar daca nu, atunci atitudinea este total opusa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu