joi, 8 aprilie 2010

Din nou despre media sociala

Citeam in ziar ca un sociolog foarte cunoscut in mediile sale, dar si pentru carti vandute. La o conferinta la care a participat a spus ca media sociala: Facebook, Twitter, etc. inseamna foarte putin cand e vorba de schimbare. Nu este o unealta care sa produca transformari profunde si radicale. El spunea ca retelele construite usor pe legaturi slabe sunt foarte usor de distrus, pe cand retelele construite greu pe legaturi puternice sunt mai greu de distrus. El dadea exemplul lui Obama, care a avut o ascensiune spectaculoasa, tocmai datorita retelelor de socializare online, dar care, la un an de la preluarea mandatului a avut o scadere foarte mare a popularitatii. Asta se intampla cand construiesti organizatii peste noapte. Daca ai 3.000 de prieteni pe Facebook aceia nu sunt prietenii tai. Retelele online, mai spunea el, nu pot produce schimbari radicale pentru ca sunt construite pe baza anonimatului, care nu pot crea un mediu cu o cota de incredere foarte mare. Cu alte cuvinte, nu poti sa ai incredere in cineva pe care nu-l cunosti cu adevarat. Ideea sa era aceea ca media sociala impiedica creearea unui mesaj coerent care sa produca schimbari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu