vineri, 28 mai 2010

Amenzi de circulatie

Tocmai cand spuneam ca am ramas in pana de inspiratie pentru blog, ieri mi s-a oferit inca un subiect de scris. Nu unul tocmai placut, dar care mi-a dat posibilitatea sa inteleg mult mai bine cam care este treaba pe aici. Cand ieseam ieri de la servici am traversat strada ca sa prind autobuzul. Faza nasoala este ca am traversat-o neregulamentar. Ma opresc in statie, ca sa-mi scot abonamentul si cand ridic ochii vad o masina a politiei care intoarce pe contrasens si se opreste in statie. Am inghetat pentru ca stiam ca vine la mine. Politistul imi spune ca m-a vazut traversand strada neregulamentar si ca vrea sa vada un act de identitate. I-am dat ce mi-a cerut, dar deja ma simteam ca naiba pentru ca stiam ca trebuie sa platesc niste bani pe care nu trebuia sa-i platesc deloc. Pana la urma amenda a fost de $64, dar mi-a zis ca nu mi-a dat amenda provinciala care era mult mai scumpa. Nu stiu exact cat este, dar cred ca e pe undeva pe la $100-200.

Am luat chitanta care mi-a dat-o. Daca o plateam in 15 zile calendaristice trebuia sa dau $64, daca nu, atunci plateam $80. M-am uitat pe spatele amenzii si am vazut ca amenzile se ridica in Burnaby (nu stiu de celelalte orase din Metro Vancouver) pe la $80 sau $64 (daca le platesti in 15 zile, cum am zis mai sus). Puteai sa platesti amenda cum doreai: pe internet (te duci pe site-ul www.paytickets.ca si cauti orasul in care trebuie sa platesti amenda), prin posta (trimiteai un plic cu un cec), personal. Pe site-ul ala nu erau toate orasele din Canada. Burnaby era singurul oras din BC, in rest erau numai districte din Ontario. Oricum, asta mi s-a parut foarte interesant. Cand eram in Romania, multi se plangeau ca birocratia e sufocanta si ca nu suporta sa stea la coada, s.a.m.d.. Ei bine, uite ca se poate. Inveti lucruri folositoare si din asemenea evenimente.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu