luni, 31 mai 2010

O vara deloc frumoasa

Este o vreme foarte uracioasa in Vancouver zilele astea. La meteo s-a anuntat ca o sa ploua toata saptamana. Nu ploua torential, dar bureaza, ploua mocaneste, ceea ce e foarte deprimant. Un coleg, cu care vorbeam azi dimineata, mi-a zis ca de fapt asta e vremea normala pentru Vancouver. E foarte frumos aici cand e soare si senin, dar cand e ceata si ploua marunt e oribil. Te deprima foarte mult, nu ai chef de nimic. Colegul meu mi-a zis ca a fost vremea la fel in 1980 cand a erupt vulcanul St. Helens din statul Washington, pentru ca cenusa din atmosfera impiedica caldura soarelui sa ajunga pe Pamant si astfel se raceste vremea, iar tiparele climatice se schimba si ele temporar. In 1815, daca imi aduc bine aminte a fost anul fara vara, cand a nins in iulie in Europa, pentru ca a erupt un vulcan prin Indonezia sau prin zona aia. Anul asta nu a fost numai vulcanul din Islanda, care a lasat atata cenusa in aer, ci si prin Honduras si undeva prin Pacific.

Colegul meu imi zicea ca in 1980 lucra in Kelowna, unde, de obicei, vremea e insorita si frumoasa. Toata vara aia a plouat, iar cand se trezise in dimineata aia pe strada era numai cenusa vulcanica. Stratul era de aproximativ un centimetru. Ma asteptam si eu sa fie vremea asa dupa eruptia din Islanda. Particulele de dioxid de sulf in combinatie cu apa formeaza un strat care nu permite luminii sa ajunga pe pamant. Inca mai am sperante sa fie bine si frumos in vara asta, dar sunt sanse slabe.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu