joi, 15 iulie 2010

"Convertirea" mea

Sau mai bine spus, incercarea de convertire. Veneam ieri de la servici, dar din cauza ca aveam timp nu alergam dupa autobuz. Probabil ca sub linia de SkyTrain de unde iau eu autobuzul ca sa ma duc acasa este un punct in care vin diversi sectanti si tin predici (am mai postat niste poze odata despre un idiot care tipa la niste megafoane dintr-un camion). Sotia a fost surprinsa sa vada odata un "predicator" la Granville care tipa cat il tinea gura: "Remember about Jesus !". Poate ca in Canada, pentru oameni care nu au nici o treaba cu religia si cu dusul la biserica ar merge, dar pentru unii ca noi, nu prea tine, pentru ca stim de unde venim si cine suntem.

Dar sa revin. Mergeam spre autobuz si doi tineri, studenti probabil (sau nu), vin spre mine si ma intreaba daca am timp sa vorbesc cu ei, pentru ca sunt studenti la nu stiu ce academie si au o prezentare de facut. Mi s-a parut ciudat ca niste studenti fac o prezentare pe strada, dar mai aveam vreo 3 minute pana pleca autobuzul asa ca am zis sa-i ascult. Ma intreaba daca am auzit de crestinism. In momentul ala le-am zis ca trebuie sa plec; imi dadusem seama ca sunt niste predicatori. Atunci baiatul a vrut sa ma mai intrebe inca ceva. Intrebarea era, intr-o traducere libera: "Ati auzit de Maica Preacurata ?" (Heavenly Mother). I-am zis ca da, pentru ca si eu sunt crestin si am plecat. Oricum nu aveam timp pentru tampeniile lor. Si oricum le-as fi dat ceata daca era sa ma angajez intr-o discutie despre istoria crestinismului cu ei.

Cand mergeam cu autobuzul m-am gandit la asta si mi-am adus aminte ca au fost romani care s-au convertit la una dintre aceste secte din cauza ca acestea le-au promis ajutor financiar. Iar cei care au facut asta erau mai ales singuri, care nu si-au gasit job aici sau care au fost concediati si nu si-au gasit job foarte repede. Am mai zis si alta data: unii au noroc si-si gasesc job repede, altii isi gasesc de lucru dupa mult timp. M-am mai gandit si la faptul ca aceste "biserici" nu au metode tocmai crestinesti ca sa converteasca sau sa atraga oamenii la ei. Cand a aparut crestinismul in antichitate, nu se dadeau bani oamenilor pentru a veni spre crestinism.

Ma mai gandeam ca acum aceste secte ar fi considerate erezii. Asa s-a intamplat si cu protestantismul luteran cand a aparut in secolul al XVI-lea, dar din cauza ca a fost sustinut, din interese politice, de principii germani a avut succes. A mai aparut si din cauza ca Biserica Catolica era corupta. In ziua de azi, din cauza libertatiii de exprimare, toti au voie sa spuna orice si toti au dreptate. Cand spun astea ma gandesc si conservatorii americani, care sunt fata cealalta a extremismului religios, asa cum au fost legionarii in perioada interbelica cand puneau un accent foarte mare pe ortodoxism.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu