miercuri, 3 noiembrie 2010

Ce sunt zilele statutare in Canada ?

Sunt zile de sarbatoare legale in care oricine, sau, dupa cum am vazut zilele astea la servici, aproape oricine le primeste. Discutia a venit in prim-plan dupa ce cu totii am aflat ca se da liber de Remembrance Day sau, intr-o traducere care are legatura cu ce se intampla in ziua asta, Ziua Veteranilor sau a Comemorarii Veteranilor. Am intrebat de ce nu ni se da liber de ziua asta, cand este o zi legala in aproape orice provincie canadiana. Numai in Ontario si Quebec nu se sarbatoreste. Nu ma intrebati de ce. Nu stiu.

Am intrebat cu totii pe seful nostru de ce nu avem liber de ziua asta, cand pana si oamenii de servici au liber cu exceptia catorva trei care trebuie sa lucreze pentru asigurarea intretinerii minime a cladirii. Cand l-am intrebat pe supervizorul meu de ce nu primim liber, el mi-a sa ma duc la manager, pentru ca el nu are chef sa repete tot timpul ca nu ni se da liber. Gasisem si pe site-ul companiei si pe site-ul Ministerului Muncii care sunt zilele de sarbatoare legale. Eu, unul, cred ca ce se spune pe site-ul Ministerului Muncii reprezinta textul legii. Cine este interesat se poate duce la link-ul asta. Ieri am gasit lista asta de pe site-ul Ministerului Muncii, dar supervizorul s-a facut ca ploua si nu a zis nimic. Noi ii pusesem lista printata pe tastatura, dar cica a fost foarte nepoliticos sa i-o dam asa pentru ca nu-i place deloc si se enerveaza. Dupa ce ca nu vrea sa respecte legea ne mai spune ce il deranjeaza. Ma rog...

Azi ne-a zis ca schimba programul pe saptamana viitoare, Ziua Veteranilor este pe 11 noiembrie, dar inca nu este aprobat de compania pentru care lucram. Unul din motive a fost acela ca noi, fiind contractori, trebuie sa mergem dupa regulile companiei cu care lucram. Cand am dat telefon la numarul de telefon gratuit de la Ministerul Muncii si i-am zis ce mi-a zis seful, mi-a zis ca atat timp cat compania face afaceri in B.C., atunci trebuie sa respecte legile din B.C.. Azi ne-a zis ca trebuie aprobat programul, dar o sa ni se dea liber. Au facut sa sune de parca ne-au facut o favoare, cand de fapt era o chestiune legata de respectarea legii. Nu au vrut sa spuna ca avem dreptate, dar macar am obtinut ce-am vrut.

Ce-am observat cu ocazia asta a fost ca desi informatii simple precum o lista cu zilele de sarbatoare legale sunt la indemana pe internet, oamenii nu prea stiu unde sa se duca sa caute. Sistemul e transparent din punctul asta de vedere, dar faptul ca nu stii sa cauti pe Google ceva il face sa fie greoi, iar eu am gasit informatia aia in 2 minute. Trebuie sa lupti pentru drepturile tale, dar intr-o maniera civilizata, pentru ca atunci obtii ce vrei si, mai ales, toti colegii trebuie sa fie de partea ta. Este o vorba romaneasca: unde-i lege, nu-i tocmeala, dar, uneori, in Canada, legea este negociata in detrimentul tau, daca nu o cunosti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu