marți, 4 ianuarie 2011

In drum spre White Rock

De fapt nu exista un oras White Rock in Metro Vancouver, ci este tot orasul Surrey. Daca te-ai duce pe site-ul Canada Post si ai cauta codul postal pentru orice adresa ti-ar da ca acolo este Surrey. Multi il numesc South Surrey. Cand am mers pe 1 ianuarie acolo la plaja, la dus am mers pe King George Highway, care trece prin tot Surrey-ul. La televizor, cand vezi ca cineva a fost impuscat sau injunghiat, de cele mai multe ori evenimente de genul asta se intampla in Surrey. Ma rog, acum sa nu credeti ca nu se pot intampla asemenea evenimente si in alte orase din Metro Vancouver, dar, cum am spus, cele mai multe se intampla acolo. Iar daca esti precaut si nu te implici in asemenea activitati nu are cum sa te afecteze. Doar daca te implici intr-o banda sau te apuci sa cresti "maricica" poti sa intri in conflict cu multi si cu legea. Stiu ca sunt si romani care cultiva "maricica".

In drum spre plaja eu conduceam masina si, bineinteles, nu aveam timp sa ma uit pe marginea soselei, dar sotia avea, stand in spate. A observat ceva foarte interesant. Toate casele pe care le-a vazut pe marginea drumului aveau garduri inalte si semne pe gard care spuneau "caine rau, nu treceti".  Si nu cred ca erau numai pe marginea strazii. Cand mi-a zis asta ne-am gandit amandoi la casele pe care le vezi in alte zone cum ar fi Burnaby, New Westminster, Vancouver, West Vancouver, North Vancouver, Delta care nu au garduri deloc. Daca se intampla sa vezi un gard la casa cuiva este din cauza ca acea persoana doreste mai multe intimitate, dar nu ca sa se pazeasca de infractori. Cum am vazut in New Westminster, garduri de vegetatie sau "garduri vii". Totusi orice casa din Metro Vancouver are instalat un sistem de alarma. Daca nu ai, atunci fa bine sa-ti pui unul. In Delta, am vazut case cu garajul deschis, de unde poti intra in casa si nu era nimeni acasa. Semn ca proprietarii nu se tem ca cineva le-ar putea intra in casa.

Cand vezi asemenea garduri in Surrey si stii care este situatia in alte zone iti dai seama ca este o problema cu criminalitatea in zona respectiva. Un coleg de la firma mea, care lucreaza ca agent de paza spunea, mai in gluma mai in serios, ca de Anul Nou au fost impuscaturi sau injunghieri in Surrey, acolo unde locuieste el. Zona de care vorbesc eu este de fapt North Surrey, acolo unde se termina si linia de SkyTrain, la statia King George. White Rock sau South Surrey este mult mai linistita. Casele de acolo nu aveau garduri inalte, iar cele care aveau se vedea de la o posta ca sunt de oameni bogati. Aratau foarte bine vazute de afara.

2 comentarii:

  1. poate invers aia din south surrey zic ca sunt din white rock, care este un oras diferit de surrey cu administratie proprie dar e foarte mic vreo 10 mii de locuitori.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, poate asa o fi. Dar oficial, asa cum am spus si in postarea aia, nu exista un oras White Rock. Faceam referire la Canada Post care este o companie de stat. Locuiesti in White Rock ?

    RăspundețiȘtergere