miercuri, 26 ianuarie 2011

Relatiile cu angajatii/subordonatii

Cand ajungi in alta tara observi alte obiceiuri si mentalitati fata de ceea ce stiai tu. Si inveti din ele, daca vrei sa inveti ceva. Azi-dimineata am avut o discutie de 10 minute, ca-n fiecare dimineata, cu tipul de la securitate care sta langa noi. Mi-a zis ca niste tipi de la el o sa dea preavizul lor companiei unde lucreaza, pentru ca nu mai suporta situatia in care se afla, adica nu le place tipul care este seful lor. Iar cand o sa plece o sa-si descarce si naduful. Tipul care-i coordoneaza pe cei de la paza este est-european, dintr-o tara vecina cu Romania. Colegul asta mi-a spus ca e foarte chitibusar, vrea sa stie totul, nu are deloc incredere in subordonatii lui si verifica tot timpul ceea ce se intampla.

I-am explicat ca asta e stilul est-europenilor, sunt micromanageri, nu au incredere deloc in angajatii lor. Nu i-am mai spus ca aproape oricine din Romania, care ajunge intr-o functie de conducere de trateaza de sus. Asa e si cu tipul asta care este sef la securitate. Ii place sa se simta important. Si nu spun doar din cauza ca am auzit de la altii. Am avut si eu ocazia sa stau de vorba cu el de cateva ori si cam asta era si impresia mea.

In Canada stilul de a manageria e altfel. Aici se merge pe incredere atat timp cat angajatii respecta regulamentul companiei si politica de aplicare a acestui regulament. Asa cum imi spunea si colegul meu, increderea se castiga si asa ii faci pe angajatii tai sa se simta bine venind la lucru. Se pune un accent foarte mult pe aceasta "stare de bine" la locul de munca. Nimanui, aici, nu-i place sa fie impins de la spate mai mult decat trebuie. Trebuie sa lasi si omul sa-si faca treaba in stilul lui, iar atat timp cat rezultatul final este cel asteptat in limita de timp care i-a fost data, nu mai conteaza cum a ajuns la acel rezultat. Asta cu conditia, cum am spus, sa fie respectat regulamentul companiei si politica lui de aplicare. Ca manager trebuie sa si conduci, dar sa si delegi si sa ai incredere in angajatii/subordonatii tai.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu