duminică, 27 martie 2011

Consulatul Romaniei in Vancouver (III)

Ieri a avut loc inaugurarea consulatului romanesc din Vancouver, la care au fost prezenti ministrul de externe Teodor Baconschi, noul consul general al Romaniei in Vancouver, Lucian Rosenfeld si reprezentanti ai comunitatii romanesti din B.C. si Alberta. Am spus si intr-o postare anterioara ca acest consulat va deservi romanii din B.C. si Alberta. Azi am fost la biserica romaneasca din New Westminster unde mergem noi de obicei, iar acolo a fost prezent si ministrul de externe impreuna cu consulul general. Ministrul a tinut un discurs despre intarirea legaturilor dintre Romania si romanii din strainatate, cei din Canada, mai ales, pentru ca venise aici si trebuia sa faca referire la ei.

A mai vorbit de legea votului prin corespondenta pe care o promoveaza intens si spera sa treaca de Parlament. Eu, personal, sunt interesat de legea asta. Ma priveste ce se intampla in tara, mai ales prin prisma familiei pe care o am acolo. Da, multi o sa spuna ca au nevoie de inca o locatie si o alta modalitate de a fura voturile, dar eu nu as fi asa de pesimist. E o lege buna, in principiu, pentru ca va inlesni accesul multor romani care vor sa se implice in procesul de votare. Mai ales in America de Nord distantele sunt foarte mari si nu sunt multi dispusi sa plateasca pentru a se duce pana la cea apropiata sectie de votare luand avionul. Proiectul de lege a fost lansat in dezbatere publica in 2010 si oricine poate sa-l citeasca pe site-ul ministerului. Am pus link-ul mai sus in acest paragraf, unde puteti vedea legea in format PDF.

In privinta deschiderii oficiale si ministrul de externe si consulul general au spus ca va mai dura cam o luna pana se va deschide, pentru ca mai sunt de facut amenajari, aducerea calculatoarelor si alte materiale de logistica. Sper ca deschiderea sa fie publica si sa fie invitati multi romani. Pe site-ul MAE am gasit si pozele astea. Domnul consul este cel din stanga, imbracat in costum bleumarin. Pe ministru nu cred ca mai trebuie sa-l prezint.





5 comentarii:

  1. Actualizare:

    La acest link puteti citi si comunicatul de presa publicat pe site-ul ministerului. Acolo se spune ca au fost si reprezentanti ai romanilor din Saskatchewan, deci consulatul o sa deserveasca trei provincii canadiene.

    RăspundețiȘtergere
  2. http://www.logec.ro/2011/03/27/cine-voteaza-plateste-impozit-cine-nu-nu/

    RăspundețiȘtergere
  3. E doar o propunere in mintea fara circumvolutiuni pe creier a lui Crin Antonescu. Cu alte cuvinte, romanii din strainatate sunt buni la trimis valuta in tara (si ma refer, mai ales, la cei din Europa Occidentala), dar nu trebuie bagati in seama cand vine vorba sa participe la procesul decizional din timpul alegerilor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-a lasat un gust amar aceasta deschidere oficiala a consulatului din Vancouver: o secretomanie fara rost si de prost gust specifica. Nu a existat nici o informatie despre locul si momentul inaugurarii. Nimic concret pe site-ul MAE, nimic pe forumurile romanesti de pe Internet. Am avut sentimentul ca noi romanii obisnuiti din Metro Vancouver am fost complet ignorati desi poate multi am fi vrut sa fim prezentila acest eveniment. Dar ce sa ma amarasc degeaba, asta a fost unul din motivele pentru care am plecat din tara: aroganta si lipsa totala de respect fata de oamenii obisnuiti a puterii politice de la Bucuresti.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nici nu va imaginati cat de mult ma bucura aceasta veste.In sfarsit nu o sa mai dam bani pe avioane doar ca sa ne facme niste acte :)) Cu rabdare se pot face multe ! :)O zi buna tuturor

    RăspundețiȘtergere