miercuri, 19 octombrie 2011

Traditii chinezesti

Am un job nou. Aici unde lucrez eu am multi colegi chinezi. In prima zi am iesit la un mall de langa noi, la un food court care are numai restaurante chinezesti, dar care, din pacate, accepta numai bani in mana, nu si debit sau credit.
Partea buna este ca la restaurantul asta unde am inceput sa ma duc eu au o mancare excelenta. Pentru $7 iti dau o gramada de mancare si iti mai si ramane, dupa ce te umpli de-a binelea. In prima zi, cum am spus, am iesit cu niste colegi, dintre care trei erau femei. Au inceput sa vorbeasca despre maniere la masa. Una a spus ca tatal ei, daca vedea ca vorbeste sau sta relaxata sau, pur si simplu, sta cu betele pe sus, fara sa le tina in castron, ii dadea cate una peste mana. La masa, la chinezii traditionalisti, nu se vorbeste, ci doar se mananca. Dar au o mancare excelenta.

Primul fel pe care mi l-am cumparat a fost niste orez fiert la abur, cu brocolli si cu un sos de rosii. Te lingeai pe degete.

5 comentarii:

  1. Cât am satat în Canada și am stat destul fiindcă am fost de opt ori, am servit masda și la restaurnte chinezești, unde de 8-10 dolari mâncai ce dorea-i dintr-o gamă întreagă de produse. Deși am auzit că au niște gusturi ciudate privind materia primă a unora, nu m-am sfiit să intru și să gust din cât mai multe mâncăruri. Locuiam în Unionwille și aveam vecini o familie der Chinezi. Parcă era în anul câinelui. Ca vecini le-am oferit, pentru fiecare membru al familiei, câte o clătită cu dulceață, pentru care mi-au mulțumit cu plecăciuni și mi-au oferit și ei, o prăjiură învelită în țiplă, explicându-mi semnificația legată de acel an. Ne-am înțeles. Atenție eu nu știu să vorbesc nici chineza, nici engleza. Dar anul câinelului m-a făcut mai deștept și mai omenos!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai , daca este buna, te adaptezi , si bagi pe langa televizoare, calculatoare si alte chinezisme, si mancare chinezeasca

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitări pentru job! Mă bucur sincer pentru asta. Restul... sunt doar tradiţii. Gustul contează. ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. @Gilbert
    Merci pentru urari. Ar trebui sa va duc odata acolo. Chiar o sa va placa. Azi chiar ma intrebam cand vedeam castronul cu mancare "ce gusturi noi o sa mai incerc azi ?", iar asteptarile nu mi-au fost inselate. Niciodata nu mi s-a intamplat sa-mi pun intrebarea asta la un restaurant la care ma duc des, iar aici ma duc doar de o saptamana.

    RăspundețiȘtergere
  5. Dacă zici că o se ne placă, merg pe mâna ta. Că, sincer, până acum nu prea am fost încântat. Dar depinde şi de bucătar... ;)

    RăspundețiȘtergere