sâmbătă, 19 mai 2012

Povesti triste

De fapt vreau sa vorbesc despre o singura situatie trista pe care nu credeam ca o voi intalni vreodata in Canada. O s-o spun pentru a vedea ca tara asta este si ea una normala (daca situatia pe care o voi relata poate fi numita normala), cu bune si cu rele.
Vorbeam cu un coleg de-al meu de la servici despre caini si pisici si despre politica, in general. I-am zis ca industria alimentelor pentru caini si pisici este o irosire imensa de resurse, cand sunt oameni si copii in Africa ce mor de foame, iar aici, daca te iei dupa reclamele pe care le vezi la televizor, se pune in mancarea pentru caini si pisici bucati de carne de vita, pui, peste, vitamine, minerale. Se fac batoane pe care cainii sa le roada pentru a combate tartrul.

Colegul meu mi-a zis ca mancarea pentru caini si pisici, cea zemoasa, nu cea uscata, este cumparata de pensionari din Canada pentru ca nu-si permit sa cumpere mancare pentru oameni. Mi-a zis ca are si el un caine si a incercat odata sa vada ce gust are si nu avea un gust diferit fata de mancarea la conserva pe care o cumperi din magazine. Cand am auzit asta mi s-a parut trist sa ajungi sa faci asta. Sotia mi-a spus ca mai vedea pensionari care cumparau mancare pentru caini si pisici, dar s-a gandit ca era pentru animalul lor de casa. Dupa ce i-am spus asta a ramas putin socata.

Da, Canada este o tara care are si probleme. Multe probleme. Odata am vazut la televizor relatari despre pensionari care nu-si permit sa cumpere medicamente. Colegul meu are probleme cu inima si isi cumpara medicamentele mai ieftine pentru ca cele scumpe nu sunt acoperite de beneficiile de la servici. Pe cele scumpe ar trebui as plateasca in jur de $600-$800/luna. Ceea ce e foarte mult.

4 comentarii:

  1. in canada ,oamenii sunt dresati sa faca ce le spune guvernul.daca nu fac , li se pun catuse iar daca mai comentezi esti terorist
    acolo tot omu' mananca ce i se da la market.
    in romani ,inca sunt tarani care traiesc independent de guvern (cel putin dpdv al alimentelor).
    oricat ar striga aia pro canada ca e raiyl pe pamant,e tot o tara ca si alta tara.
    e raiul pentru aia care mananca porcarii de junk food si traiesc de pe social.
    restul habar nu au ca in romania oamenii au creier si gandesc cu el.
    ca se fura , se minte,este nesimtire si tigani,asta e oriunde.dar in romania simti ca esti liber.asta nu vei avea in cacanada.
    toate ingradirile pe care unii le considera civilizatie , nu sunt decat o metoda diabolica de control .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deja te-ai dus in teoria conspiratiei. Romanii sunt buricul pamantului, nu ? Ceilalti sunt doar niste prosti.

      Ștergere
  2. Salut Ionut. Imi vine greu sa cred ca povestea cu mancarea pentru pensionari este adevarata. Consider ca stirea reprezinta mai degraba un front page ptr un tabloid de scandal. Insa iti pot furniza o informatie pe care probabil o stii si tu apropo ca pensionarii nu mai au ce sa manance in Canada. In Romania pensionarii nu au avut timp de o luna morfina ptr tratamentul cancerului, aceasta fiind indispensabila pentru indepartarea durerilor atroce aparute in urma citostaticelor. Deci in Romania ~traim bine~ suntem fericiti, avem ~bani~, ~avem de toate~ dar nu avem cum si de unde sa ne procuram cele elementare unei vieti decente. Numai bine si sper ca informatia sa-ti fie de folos. Numai bine~

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce am spus eu aici nu e o stire din ziare. Ci o situatie povestita de un coleg de-al meu, pe care am corelat-o cu ce am vazut pe la stiri. Asa cred ca mi-am facut o imagine mai obiectiva asupra situatiei.

      Ștergere