luni, 29 aprilie 2013

Frenezia smartphone-urilor

De cand au aparut smartphone-urile, toata lumea are atentia indreptata asupra lor. Nu neg ca sunt foarte folositoare, dar ca orice dispozitiv, nu trebuie sa ajungi sa te acapareze si sa ajungi sclavul lui.

Azi veneam pe SkyTrain acasa, iar in vagonul in care eram am vazut probabil cinci oameni care se jucau sau isi citeau e-mail-urile sau postau orice pe Facebook sau citeau chestii de pe Facebook.

In orice trebuie sa fie o masura. La fel si in cazul smartphone-urilor. Eu am iPhone 5. E foarte folositor. Il folosesc pentru aproape orice. Sa navighez pe net, sa citesc si sa scriu e-mail-uri. Sa dau telefoane (bineinteles) sau sa mai intru pe Facebook.

Totusi am observat in ultimele zile ca bateria ma lasa foarte repede. Se descarca aproape in aceeasi zi. Daca l-am incarcat dimineata si am trimis doar 2 mesaje si am vorbit 3 minute, pana seara bateria ajunge la 1%. Asa ca am luat decizia sa-l inchid cand nu-l folosesc. Cand am nevoie de el il deschid inapoi. Si asa nu ma cauta nimeni la telefon.

E-mail-urile pot sa le citesc si de pe calculator. Nu sunt singurul care se plange de bateria de la iPhone 5. Ascultam intr-o zi un show matinal de la radio, iar unul dintre DJ se plangea ca bateria il lasa foarte repede. Pana la urma tii in mana un minicomputer.

Ca sa mai economisesti din baterie trebuie sa tii luminozitatea ecranului la un nivel scazut, dar in asa fel incat sa vezi ceva pe ecran. Nu tine 4G-ul sau LTE-ul activat tot timpul. Si asta din doua motive. In primul rand, iti consuma din limita de banda pe care o ai alocata pe abonamentul tau.

E ca si cum ai tine un televizor in priza tot timpul si iti consuma asa-numitul curent electric rezidual. Contorul iti merge chiar daca nu te uiti la televizor. Ledul acela rosu de la ecran iti arata ca de fapt ai curent in televizor, nu numai ca ai un televizor functional. Iar daca televizorul are curent in el, atunci iti merge contorul. De aceea e bine sa-ti scoti totul din priza cand pleci undeva pentru o perioada mai lunga.

Il al doilea rand nu e bine sa tii LTE-ul (4G-ul) activat pentru ca iti solicita bateria si se consuma mult mai repede. La fel este valabil si in cazul wireless-ului. Eu le folosesc doar cand am nevoie. In plus, mai am si laptopul si iPad-ul si le folosesc alternativ.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu