duminică, 5 mai 2013

Ceva nou de Pasti

Azi este Pastele. In primul va doresc tuturor un Hristos a Inviat. Sa aveti parte de bucurii si de un nou inceput in viata voastra.

Azi ne-am gandit sa facem ceva nou de Paste. Ma refer in domeniul culinar. Am avut noroc ca sotia n-a muncit azi si am avut o zi impreuna toti trei. Ne-am gandit sa facem o reteta pe care am gasit-o la Jamie Oliver pe site, dar am adaptat-o putin pentru ca reteta aceea era pentru pulpa de miel, iar cumparasem cotlete de la Save-On-Foods.

Reteta asta se pare ca am mai facut-o pana acum, daca e sa ma iau dupa sotie, dar eu nu tin minte. Nu am respectat cantitatile de acolo pentru ca ar fi fost prea mult pentru doar 700 g de carne de miel. Am pus-o la cuptor, asa cum se spunea acolo, am lasat-o cam 45 de minute, desi cred ca ar fi fost mai bine o ora. Nu e neaparat pentru Pasti, desi Jamie spunea ca se face de Pasti in Marea Britanie.

Oricum, a iesit excelenta si asa. Am pus-o cam la 400 grade Fahrenheit sau 204 grade Celsius, asa cum se spunea si in reteta. Cotletele de miel se asezoneaza cu un sos facut din coaja de la o lamaie, ulei de masline, usturoi si frunze de rozmarin taiate marunt. Se amesteca totul intr-un bol pentru ca bucatile de carne de miel sa fie bine unse.

Se pun pe grilajul de la cuptor. Sub ele se pune o tava larga cu cartofi taiati bucati mari, unde se mai pun bucati de morcov, tulpinile de la rozmarinul cu care s-au uns cotletele de miel, ca sa le dea aroma. Un bulb intreg de usturoi desfacut in bucatile sale si lasat in coaja in tava. Aveti grija sa nu se arda. Cand o sa fie gata, puteti lua usturoiul de acolo, il puneti in farfurie si il desfaceti din coaja. E moale si delicios.

Cand se face la cuptor toate aromele de la carnea de miel o sa curga in tava. Dupa ce ati pus totul la cuptor, pregatiti sosul de menta. Luati o mana de menta proaspata, taiati-o foarte marunt. Adaugati o lingurita de zahar, 3 linguri de otet, o lingura de apa fierbinte si sare (nu prea multa). Amestecati totul. Nu o sa se simta deloc mirosul si gustul de otet.

Cand totul o sa fie gata, mielul se ia din tava si se poate acoperi cu o folie de aluminiu 15 min, daca are crusta sau nu (dupa preferinte). Serviti si puneti sosul de menta peste carne, dupa gust. Puteti face mai mult sau mai putin in functie de cati invitati aveti la masa de Paste. La miel merge foarte bine un vin Cabernet Sauvignon rosu, dulceag. O delicatesa. Mi-a placut foarte mult senzatia de cald din jurul ochilor de dupa masa. :) Incercati si lasati-mi impresiile pe blog sau pe Facebook.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu